
100 procent Tibrobyggen!
Efter många års tätt samarbete med Riksbyggen tar vi nu över Tibrobyggen i egen regi. För dig som hyresgäst innebär det några viktiga förändringar.
Under många år har personal från Riksbyggen skött och förvaltat fastigheter åt oss på Tibrobyggen. Vi har också använt oss av Riksbyggens system för bostadskö, felanmälan, fakturering med mera.
Nu bygger vi i stället vår egen organisation, med egna anställda och egna tekniska system. Vi blir alltså 100 procent Tibrobyggen! Övergången sker i flera steg fram till den 1 februari. Vi genomför förändringen för att komma närmare våra hyresgäster och bli ännu bättre på det vi gör.
För dig som hyresgäst innebär detta några viktiga förändringar.
Nytt bankgironummer
Från och med nu byter vi bankgironummer. Du som är hyresgäst hos oss ska därför använda ett nytt nummer nästa gång du betalar din hyra. Det nya bankgironumret är 5763-2366. Numret står också på din faktura.
Betalar du via autogiro eller Kivra? Då behöver du inte göra något; betalningarna löper på som vanligt.
Förändrat kösystem
Just nu arbetar vi för fullt med att utforma Tibrobyggens nya kösystem för att hyra lägenhet. Systemet ska börja användas vid årsskiftet.
Du får mer information om det nya systemet så snart det är klart. Till dess använder du Riksbyggens kösystem precis som vanligt. Alla dina poäng flyttas över till det nya systemet.
Nytt nummer för felanmälan
Den 1 februari byter vi telefonnummer och mejladress för felanmälan. Vi informerar om bytet innan det är dags. Behöver du felanmäla före den 1 februari? Då ringer du Riksbyggens nummer 0771-860 860 precis som vanligt.
